My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






måndag 5 mars 2012

Liten eller stor?


Jag tycker jag är lagom!
Det är ganska lustigt hur bara för att man blir gravid är det helt plötsligt fritt fram för alla att kommentera hur stor man är.

I början blev jag nästan lite putt när folk kallade mig tjockis osv, för då hade jag bara gått upp ett par kilo och magen syntes knappt. Vaddå tjock liksom? Men nu är det annorlunda, magen är inte min mage längre utan det är vår dotter, och säger folk att den växer så betyder det ju att hon blir större och starkare. Hänger ni med?

Hur som helst är det lustigt hur olika folk tycker. Samma dag i helgen fick jag två motstridiga kommentarer med bara några timmar mellan. Först sa hon vi köpte möblerna av att jag hade tur som var så liten fortfarande, och att hon inte tror att jag kommer bli så stor.
Sen när vi kom hem så kom en kompis och hans bror över för att hjälpa till att bära in möblerna, och hans bror vad förvånad att jag bara var i vecka 23, han trodde att jag hade gått längre.

Haha ja det beror säkert helt på vad man har att jämföra med!

4 kommentarer:

  1. Jag håller med! Alla verkar tycka så olika...antar att det har mycket med deras egna preferenser att göra. Alltså vad de själva har att jämföra med! För min del känns det rätt skönt att bo där jag bor, för då slipper man en hel del kommentarer. Tror man känner bäst själv "hur stor man är" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört om man är kort blir magen större för bebisen har inte lika stor plast att sträcka ut sig på. Jag är rätt liten så det kan ju vara därför magen blir större än på en del andra :)

      Radera
  2. Ja man har ju fått höra en del, pappa undrar om jag skulle sluta som whiskey tunna härom sistens, hahahhaaa.. Magarna växer ju olika på oss alla men alla gravid magar är fina på sitt sätt oavsett storlek.. =)
    Klart man är lagom för man växer ju i den takt man gör och inget man kan påverka... Skall dock bli kul att se hur stor man hinner bli innan liten kommer ut.. =)

    Ramen med eran dotter i, gud vilket vackert porträtt!!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja lustigt det där! Och det verkar ju inte stämma med att man kan se på formen vad det ska bli för kön, för allt har hela tiden pekat på att vi ska ha en pojke men det vet vi ju att det inte är :) Jag tycker också det är jätte kul när den växer, har så svårt att tänka mig att den verkligen ska bli så stor som man vet att den kommer bli, haha! Jag längtar faktiskt! :)

      Visst blev det fint, lilla tjejen <3 Men jag ska byta bild innan hon får den i sitt rum sen :)

      Radera