My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 9 mars 2012

Träning

Jag börjar känna mig bättre i kroppen nu. Piggare, har inte ont någonstans och då känner man hur rastlösheten smyger sig på. Jag vill träna!

Problemet är att jag tycker det är så tråkigt med sån träning som går långsamt. Alltså typ yoga, pilates, simning. Allt sånt som rekommenderas när man är gravid är sånt jag inte kan motivera mig att göra.

Jag tycker om att springa - joggingturer, backträning, intervall, långa lugna turer och korta snabba. Åh. Vad ska jag göra istället? Löpningen funkar ju inte längre.

Det får väl bli promenader så länge, då kommer man ju i alla fall ut i naturen.


Jag i skogen i höstas


4 kommentarer:

  1. Jag förstår din rastlöshet men du kan inte tänka dig att prova på att crosstraina för det är ju skonsamt, tänkte att jag skulle börja köra på den mer om fogarna krånglar för jisses vad ont jag hade igår, idag känns det bättre så nu förbereder jag mig att entra gymmet istället.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna göra det, men jag vet inte var jag skulle få tag på en :/ Har funderat i flera år på att börja på gym men det finns inget bra i närheten. Crosstrainer har jag också hört är bra när man är gravid!

      Radera
  2. åh jag förstår din längtan! jag tycker också att långsam träning är tråkig! kanske en snabb promenad med lite bra musik i öronen kan fungera? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl det näst bästa och det är som är mest likt att springa. Fick ju även ont av det innan men jag ska prova igen! Gå med stavar som en pensionär :P

      Radera