My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 8 mars 2012

Vad heter du?

Åh vad ska hon heta vårt lilla underverk? Hur ska något namn någonsin kunna leva upp till vad hon betyder för oss? Hur ska man kunna sammanfatta ett sånt under med bara ett ord?

Det är så svårt det där! På ett sätt spelar det ingen roll vad hon får heta, vad vi än döper henne till så kommer hon att växa in i det och passa med det namnet. Många säger att när bebisen väl föds så ser man på dem direkt vad de heter, och jag hoppas verkligen att det stämmer.

Jag har alltid döpt saker, hela mitt liv. Varenda docka (Malin, Louisa, Stina, Dockan Bengtsson), nalle (Aaron, Brumma) och Barbie (Susanna, Mirelle, Magdalena) jag hade som liten hade ett namn. Alla våra hönor hade namn (Victoria, Elisabeth, Focus, Prinsessan). Min kanin döpte jag till Hodidji, min katt till Wizie. Alla hade namn, och jag behövde aldrig fundera utan jag bara tittade på dem och så visste jag.

Jag som liten

Det var som när vi fick hem vår fina foderkatt. Hon heter Curly Sue egentligen men det kändes lite konstigt att kalla vår katt för Sue eftersom James moster heter det, så vi bestämde oss för att kalla henne något annat. Åh vad vi funderade innan hon kom till oss, och ingenting kändes helt rätt. Förrän jag satte mig ner, tittade noga på henne och utbrast "men Josephine heter hon ju!!". Så var det med det. Enkelt när jag väl såg henne.

Jag hoppas verkligen att det är så med vår dotter. Att vi bara kan titta på henne och se vad hon heter. Då är det självklart bra med en lista med förslag att inspireras av, så kan förhoppningsvis ett av dem passa perfekt på vår lilla prinsessa.

4 kommentarer:

  1. Tror man vet direkt när bebben kommer. Hoppas det i alla fall för vi tycker det är lika svårt som ni. Har en liten lista men att välja ett namn som ens ögonsten sedan ska heta hela livet, det är inte det lättaste!

    /M
    www.maxiander.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju jätte svårt!! Man vill verkligen att det ska vara så perfekt!
      När kommer er bebis?? :)

      Radera
  2. Jasmine tycker jag är ett fint namn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh som prinsessan i Alladin! :D En av mina favoritfilmer när jag var liten :)

      Radera