My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 9 mars 2012

Snygghets-piller

Det sägs ju att håret ska bli så fint och lång och så vidare när man är gravid, men jag tycker att det är tvärt om. Det vill liksom inte växa, och det känns torrt och tråkigt.


I somras hade jag riktigt långt hår och långa naglar inför vårt bröllop och jag funderade på hur mitt hår kunde växa så bra då. Så kom jag på det, jag åt ju hud och hår vitaminer ca 6 månader innan bröllopet! De måste väl ha hjälpt då?




Så igår när jag var in på Tuna Park i Eskilstuna så gick jag in på Life där jag köpte dem förra gången. Hon kunde inte rekommendera samma som jag hade förra gången eftersom jag är gravid, så jag köpte istället några andra piller för gravida och ammande.

Det kan ju vara bra ändå tänker jag, det var hur mycket olika vitaminer och mineraler som helst i, utformade för en gravid kvinnas behov. Det gör också att håret blir starkare om det är så att jag har brist på någonting.




Så köpte jag även lite andra grejer som var välbehövliga:



Ett långt linne. Lite vårigt och färgglatt.
 Skulle egentligen behöva massor av nya överdelar, att klä sig börjar bli ett problem då jag inte längre kan ha samma toppar som innan. Jag ska gå igenom mina kläder i helgen, stoppa undan det jag inte kan ha och se hur mycket som blir kvar.
 
Ansiktskräm, dumma väder gör min hud torr

Köpte även ett serum att ha i håret, hoppas det kan mjuka upp det lite och ge lite fukt
 
Nya underkläder, mycket välbehövligt eftersom mina gamla på något konstigt sätt har krympt och blivit väldigt obekväma.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att håret känns annorlunda nu, och då åt det sämre hållet för mig med! Hoppas dina vitaminer gör susen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kompis sa att väntar man en flicka så "stjäl" hon ens skönhet men väntar man en pojke så får man det där glowet som alla pratar om. Haha! Kanske är det så, bara man får tillbaka den efter att hon fötts. :P
      Ja jag hoppas också att de hjälper, om inte så kanske man mår bättre i alla fall :)

      Radera