My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 10 mars 2012

Virrig och snurrig

Idag har jag röjt och städat medan James har spacklat och slipat väggarna i barnrummet.

Såhär ser det ut just nu:







Jag har tvättat massa, sorterat bort alla kläder som jag inte kan ha just nu (vad mycket kläder vi har, helt sjukt, jag som aldrig tycker jag har nåt att ha på mig!) och rensat lite i lådor och skåp. Det tar så lång tid, nu tar jag en paus medan maskinen tvätt får gå klart.

När jag stod och rensade en låda i hallen kom James ut och frågade om det inte var idag som jag skulle åka till ridskolan? Herre gud jo!!! Imorse skulle jag ha åkt och tittat på när Tess dotter red, hur sjutton kunde jag bara glömma det?? Det är ju helt sjukt, jag pratade med Tess senast häromdagen och sa att vi skulle ses på lördag. Jag är helt chockad faktiskt, det är så otroligt olikt mig att bara helt totalt glömma bort något jag har bestämt. Jag tror aldrig att det har hänt förut.

Är det alltså såhär man blir när man är gravid, och sen ännu mer när bebisen kommer och man ammar? Virrig och snurrig och glömmer grejer som man lovat? Herre gud vad läskigt jag känner mig ju senil! Nu blev jag helt paranoid över att det är något annat som jag har glömt. Jag måste verkligen hålla stenhårt på att skriva ner allting på mobilen och sätta påminnelsealarm för allt jag ska göra i fortsättningen!

2 kommentarer:

  1. Jag är gravid med mitt andra barn, Grim min son blir ett år nästa söndag (18/3), och jag är precis likadan och va i hela min första graviditet också! Är nu 21+1 gången och snurrigheten har kommit tillbaka :)
    Så du är inte ensam!
    Häls Matilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att höra att man inte är ensam, det är ju läskigt att man kan bli så disträ!
      En jobbarkompis fick precis en son som heter Grim, jag tycker det är ett så fint namn. Tänker på Bröderna Lejonhjärta :) Oj det var tätt mellan barnen!! Hoppas du mår bra förutom virrigheten ;)

      Radera