My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 10 mars 2012

Tapetinspiration

Här är lite bilder på tapeter jag gillar för fondväggen i barnkammaren. Här får ni en bild av den stilen vi gillar.










Vi vill ha en ganska enkel design som inte är för iögonfallande. Lugna neutrala toner som går i beige eller ljusbrunt. Kanske någon liten färgnutta i motivet.

Det är svårt, vi har tittat på hundratals tapeter i en massa olika affärer och hittat många fina, men ingen som känns perfekt. Om motivet är bra är inte färgen perfekt, om färgen är bra så är motivet fel. Snacka om att vi är kräsna!

Nu tror jag nästan inte att det finns några fler ställen att leta på, då de flesta affärerna ändå har samma leverantörer och man tittar bara på samma tapeter om och om igen. Snart får vi ta och bestämma oss.

8 kommentarer:

  1. Åhåå! Den gula med den stora giraffen gillar jag skarpt. Var har ni hittat den? Skulle kunna tänka mig den i nästa barnrum. haha! :) Planerar för framtiden verkligen. Vi var tydligen inte de enda som grejade idag. Ni oxå! :) Männen gör grovjobbet och vi får göra pysslet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jätte fin! Tydligen är det stickers på en vanlig tapet så man kan sätta dem lite som man vill :) De är tyvärr inte från någon svensk sida, hittade dem på colorfulkidsrooms.com. Det finns så mycket mer utomlands så jag surfar mest runt för inspiration :)
      Ja det är ju så härligt att förbereda och dona. Men vi har inte kommit så långt än så det är mest grovgörat än så länge. Jag ser fram emot när barnrummet är klart så man kan börja inreda :D

      Radera
  2. Samma här, det får inte skrika allt för mkt, tyckte den med storken var jättefin!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag också! Synd bara att jag inte har hittat någon sådan på någon affär vi har varit på :/

      Radera
  3. Dom två sista var mina favoriter!! J ä t t e fina!! :))

    SvaraRadera
  4. Elefanten/giraffen/apan va riktigt cool, eller storken. Den va med fin! Haha ni e helt inne på djur, passar ju er perfekt. Syfta på er bröllopsresa :) Det e så spännande att få följa er väg till barnrummet då jag själv inte kommer kunna inreda nått till lillen. Var gungstolen bra? Hittar ni ingen vit till ett billigt pris är de ju bara att slå till på en i annan färg o måla. Vitt är dyrt nuförtiden ;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja vi har faktiskt mest kollat på tapeter med typ safarimönster! Då kanske man kan skriva ut någon av bilderna från vår safariresa och ha som tavla också tänkte jag :D Vad bra att det är kul att läsa om vår renovering, jag hoppas jag inte tjatar på för mycket bara :P

      Gungstolen var jätte fin, men jag vet inte riktigt hur jag tänkte där.. En gungstol tar ju lika mycket plats som en fåtölj fast på längden liksom. Det blir lite trångt :/

      Radera